Followers


Kenapa Aku Sayangkan Victoria Institution



Kawan
Walaupun kita semua datang dari berlainan sekolah, sebab VI mana ada sekolah rendah, kitaorang memang rapat macam dah bertahun-tahun kenal. Memang senang nak ngam, walaupun kau budak baru. Memang takda masalah sebab diorang semua peramah. Walaupun mula-mula kau masuk senyap je, aku boleh jamin hari ketiga dah boleh lepak macam dah lama kenal. Kawan-kawan semua memang selalu tolong walaupun tak berapa rapat dengan dia.

Cikgu
Cikgu dekat VI paling sporting pernah aku jumpa. Memang terbaik, tau perasaan orang yang baru meningkat remaja. Cikgu layan murid macam member je. Walaupun macam tu, budak VI bukan jenis pijak kepala. Cikgu dah baik dengan kita, kita lagi kena baik dengan cikgu.

Hostel
Asrama paling best sebab tak rasa macam duduk dekat asrama pun. Memang kalau tengok bilik punya besar rasa macam tak percaya. Dengan toilet yang banyak, memang tak dapat dekat sekolah lain. Yang paling penting, bilik tak campur dengan form lain. Memang suka hati kau nak buat apa.

Tradisi
Tradisi Tetap Tradisi,
Tradisi Takkan Luput,
Apa Yang Kita Kena Hari Ini Akan Dilakukan Pada Hari Esok

Aku rasa benda ni pun sekolah lain takda, tapi tradisi yang tidak baik eloklah ditamatkan dan tradisi yang baik dikekalkan. Baru lagi baik.

Kemudahan
Nak jumpa padang besar macam padang VI tu dekat sekolah lain dekat KL? Mintak maaf banyak-banyak. Aku rasa padang kalau ada pun tak sebesar padang VI. Swimming pool sekolah lain ada? VI ada. Aku rasa, kat VI taktau nak cakap apa yang takda. Boleh cakap lengkap dah. Siapa yang taknak sukan memang sengaja la.

Walaupun aku bukan lagi seorang Victorian,
tetapi aku masih ingin menjadi:
scholar, sportsman, gentleman



Leave your comment