Followers


Aku Manusia



Aku rasa macam hidup aku dah tiada makna, setiap benda yang aku buat orang tak suka. Kemana saja aku pergi, mesti org tak suka. Aku tau kadang-kadang aku buat salah. Tapi aku dah mintak maaf. Ada juga orang pernah ajak aku jadi orang jahat. Dia cakap 'Kalau hidup dekat dunia ni nak jadi baik, tak dapat la'. Aku selalu termenung, hidup aku, apa akan jadi. Dimana-mana pun orang tak akan terima. Aku tak mintak untuk dijadikan macam ini. Semua orang layan aku macam aku ni binatang. Aku pun manusia. Cuba korang fikir, apa perasaan korang bila ada dekat tempat aku. Apa yang korang akan rasa? Hidup aku, aku boleh cakap, secara jujur, memang aku tak pernah rasa apa itu kegembiraan. Hidup aku penuh dengan kesedihan. Setiap hari, penuh dengan caci maki daripada semua orang. Aku harap, suatu hari nanti, aku akan dapat hidup dengan tenang.



Leave your comment